Sejak Friedrich Schiller menulis On the Aesthetic Education of Man, pada 1794, kemudian Maria Montessori dengan Il Metodo della Pedagogia Scientifica pada 1909; John Dewey, Experience and Education, 1938; Paulo Freire, Pedagogy of the Oppressed, 1968; Ivan Illich, Deschooling Society, 1971 seterusnya melalui tulisan Jean Piaget, Bruner, Vygotsky sehinggalah David L. Kirp melalui The Sandbox Investment pada 2007 – manusia dan peradabannya masih mencari-cari ‘pedagogi’ yang terbaik pernah dihasilkan untuk digunakan di dalam bidang pendidikan.
Walaubagaimanapun, ‘mainstream pedagogy’ yang digunapakai kini tidak lagi stabil untuk digunakan secara menyeluruh terutamanya kepada anak miskin dan yatim yang menduduki kelas corot. Teach For The Needs melalui TFTN Research Team pada kali ini menyorot ‘Pedagogi Pendidikan Cinta’ – sebagai alternatif kepada pedagogi sedia ada untuk menampung evolusi falsafah dan teknik mengajar pada masa hadapan.Apakah Pedagogi Pendidikan Cinta? Mengapakah ‘Cinta’ yang dipilih? Bagaimanakah masa hadapan pendidikan dengan adanya ‘pedagogi alternatif’ ini nanti?Teach For The Needs dengan bangganya menampilkan panelis pakar dan berpengalaman di dalam bidang ‘pendidikan’ dan ‘cinta’ seperti Dr Maszlee Malik, Dr Harlina Siraj dan Ust Hasrizal (Saiful Islam) dengan bantuan sdr Anas Alam Faizli sebagai Moderator untuk menjawab dan mengupas soalan di atas.
Mari tonton dan dengar untuk mengetahui definisi ‘Cinta’ TFTN.
Butiran Forum
Hadirin
Ahli-Jawatankuasa Forum
Liputan Media
1.http://www.sinarharian.com.my/nasional/pendidikan-negara-jadikan-pelajar-robot-1.171653
2. http://www.sinarharian.com.my/arkib/politik-nilai-komersial-punca-pendidikan-rosak-1.1717543. http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/20052-pendidikan-bukan-untuk-lahirkan-robot-pintar
4,121 total views, 1 views today